ماموریت:

بکارگیری مناسب ترین الگوهاو ابزارهای نوین مدیریت با محوریت عدالت، بهره وری و سرمایه انسانی با انگیزه به منظور :

1- اجرای بخشنامه ملی مدیریت ساختار و اصالح ساختار و تشکیالت تفضیلی واحدها در جهت تحقق اهداف دانشگاه

2- برنامه ریزی و نظارت بر اجرای مسیر ارتقاء شغلی کارکنان

3- تدوین برنامه اجرایی اصالح سیستم ها، روش ها و فرآیندها

4- استقرار نظام مدیریت دانش

5- اجرای برنامه های اصالح نظام اداری و تحول سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

 

شرح وظایف:


      1.  تدوین برنامه عملیاتی سالیانه واحد بر اساس برنامه استراتژیک دانشگاه/ دانشکده.

2. برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های اصلاح نظام اداری، توسعه و ترویج مفاهیم تحول در دانشگاه.

3. برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع و ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مراجعین دانشگاه.

4. برنامه‌ریزی و استقرار نظام پیشنهاد‌های جهت بهره‌برداری از نظرات کارکنان و مردم در بهبود ارائه خدمات.

5.  برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن نظام برنامه‌ریزی عملیاتی در سطح دانشگاه/دانشکده.

6.   استقرار و توسعه نظام جامع مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در سطح دانشگاه/دانشکده.

7. تهیه پیشنهاد‌های بازنگری و اصلاح ساختار، شرح وظایف واحدها وپست‌های سازمانی واحدهای تابعه دانشگاه/دانشکده و ارسال به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع.

8.  بررسی و ارائه پیشنهادهای ادغام، انحلال و یا ایجاد واحدهای سازمانی به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع.

9بررسی و ارائه پیشنهادهای حذف، ایجاد و تبدیل پست‌های سازمانی موردنیاز واحدهای تابعه به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع.

10بررسی مسائل و مشکلات تشکیلاتی واحدهای تابعه دانشگاه و ارائه راهکارهای مناسب و اصلاحی به مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری.

11بررسی موارد انتصاب و تغییر عنوان، ارتقاء رتبه و طبقه و احتساب مدرک تحصیلی و سوابق تجربی کارکنان شاغل در قالب کمیته‌های مربوط در دانشگاه/دانشکده.

12ارائه راهنمایی و مشاوره به واحدهای تابعه دانشگاه/دانشکده درباره اصلاح، بهسازی و ارتقاء فرآیندها.

13مهندسی مجدد، تحلیل و طراحی سیستم‌ها و روش‌های انجام کار با هماهنگی و همکاری واحدهای مرتبط.

14تعیین و پیشنهاد اولویت‌های اصلاح روش‌ها، رویه‌ها و فرآیندهای انجام کار در واحدها به شورای تحول اداری دانشگاه/دانشکده برای ارتقاء بهره‌وری، کارایی و رضایت ارباب‌رجوع و کاهش هزینه‌ها.

15انجام دوره‌ای تحلیل مشاغل برای تعیین نیازهای دانشی و مهارتی شاغلین.

16مشارکت در نیازسنجی، تهیه بسته‌های آموزشی و برگزاری برنامه‌های آموزشی برای کارشناسان تخصصی در ستاد و واحدهای تابعه دانشگاه

17نظارت بر حسن اجرای ساختار و تشکیلات مصوب دانشگاه.

18نظارت بر ابلاغ‌های سطوح سرپرستی، مدیریتی و سایر کارکنان منطبق با تشکیلات مصوب دانشگاه.

19نظارت بر اجرای ضوابط انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران در قالب شورای تحول اداری دانشگاه/دانشکده.

20نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به برنامه‌های مرتبط مانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و ضوابط انتخاب و انتصاب در دانشگاه.

21نظارت بر اجرای صحیح احکام کارگزینی مرتبط با تشکیلات و طبقه‌بندی مشاغل.

22نظارت بر به‌کارگیری نیروی انسانی شاغل در واحدهای ستادی و اجرائی دانشگاه مطابق پست‌های مربوط.

23پایش مستمر اجرای برنامه‌های عملیاتی واحدهای تابعه دانشگاه از طریق نرم‌افزار مربوطه.

24به‌روز کردن مستمر بانک‌های اطلاعاتی مرتبط با تشکیلات، طبقه‌بندی مشاغل، برنامه‌ریزی عملیات و سایر بانک‌ها

25. نظارت بر روند اجرای برنامه واگذاری به بخش غیردولتی با همکاری واحدهای ذی‌ربط.

  26هماهنگی با واحدهای درون بخشی برای پیشبرد برنامه‌های مرتبط.

27تهیه و ارائه پیشنهادهای کاربردی برای طرح در شوراها و کمیته‌های برون‌سازمانی مرتبط با حوزه کاری و پیگیری مصوبات.

28مستندسازی و تعیین فرایندها، شاخص‌ها و ابزارهای نظارتی در حوزه مربوط.

29نگهداری و حفاظت از صورت‌جلسات کمیته طبقه‌بندی مشاغل و شورای تحول اداری دانشگاه/دانشکده.

30تهیه گزارش‌های عملکرد به‌صورت دوره‌ای و ارسال به مسئولین مربوط.

31انجام مطالعات مستمر در خصوص ساختارهای سازمانی کارآمد و پویا و استقرار نظام‌ها و سبک‌های نوین مدیریت برای انجام کارآمد مأموریت‌ها و وظایف اصلی.

32انجام مطالعات مستمر در خصوص طراحی شغل، تجزیه‌وتحلیل شغل و شرایط احراز شغل.