BUMS
  • مدیریت
    • معرفی مدیر
    • ماموریت و شرح وظایف
  • تحول اداری
    • کمیته های تحول اداری
    • همکاران تحول اداری
  • مهندسی مشاغل
    • همکاران
    • تعاریف و مفاهیم پایه
    • کمیته ها
    • شرح وظایف مهندسی مشاغل
    • مطالب آموزشی- مهندسی مشاغل
    • قوانین و مقررات- مهندسی مشاغل
  • مهندسی سازمان
    • همکاران مهندسی سازمان
    • شرح وظایف مهندسی سازمان
    • تعاریف و مفاهیم پایه مهندسی سازمان
  • بهبود سیستم ها و روش ها
  • مدیریت دانش و یادگیری سازمانی
    • شرح وظایف مدیریت دانش و یادگیری سازمانی
    • همکاران مدیریت دانش
    • کمیته ها
    • فصلنامه های وزارت بهداشت
      • فصلنامه شماره 1
      • فصلنامه شماره2
      • فصلنامه شماره3
      • فصلنامه شماره4
      • فصلنامه شماره5
      • فصلنامه شماره6
شفافیت پنجشنبه 22 خرداد 1404
سرمایه گذاری برای تولید
iran flag
  • English
  • العربیه
BUMS

پرسنل

قوانین

اینفوگرافیکها

پرسشنامه

  • صفحه اصلی
  • منو اصلی سایت
  • مدیریت دانش و یادگیری سازمانی

 

 
در عصر حاضر به جریان انداختن نظام مند دانش، برکل فعالیت سازمان و به طور خاص بر کار تک‌تک اعضا و کارکنان آن تأثیر میگذارد، به همه آنان سود رسانده و اثربخشی، کارآیی و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. در این راستا یکی از روش‌هایی که می‌تواند سازمان‌ها را در تامین این اهداف یاری دهد مدیریت دانش است. مدیریت دانش به معنای در دسترس قرار دادن نظاممند اطلاعات ، تجربیات و اندوخته های علمی است، به گونه‌های که به هنگام نیاز در اختیار افرادی که نیازمند آنها هستند، قرار گیرند تا آنها بتوانند فعالیت روزمره خود را با بازدهی بیشتر و مؤثرتر انجام دهند.

اطلاعات، درس آموخته ها، تجربیات، دانش و فناوری ارزشمندترین و راهبردیترین دارایی سازمانها را تشکیل می‌دهند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با لحاظ نوع فعالیت‌ها و وظایف، اهمیت و گستردگی آن از متخصصان و مدیران و کارکنان با تجربه در حوزه های تخصصی خود بهره می‌برد که از دانش، مهارت و تجربیات فراوانی برخوردارند. چنانچه دانش این افراد به درستی شناسایی و مدیریت شوند می توانند نقش موثرتری در بهبود مدیریت و کیفیت، افزایش کارایی، کاهش هزینه ها و در نهایت ارتقای عملکرد مدیریت به ویژه مدیریت راهبردی سلامت کشور ایفا نماید

اهداف نظام نامه مدیریت دانش:

نظام نامه مدیریت دانش با بهره‌گیری از منابع و سرمایه‌های دانشی درون و برون سازمانی و تکیه بر پیشرفت و ارتقای توانایی های فردی، تیمی و سازمانی، به دنبال دستیابی به اهداف ذیل است:

  • ارائه مدل و فرآیندهای اصلی برای استقرار مدیریت دانش
  • فراهم اوردن زمینه حمایت و پیشتیبانی قانونی و اجرایی از استقرار نظام مدیریت دانش
  • ایجاد و توسعه شبکه‌های دانش و حافظه سازمانی
  • ارتقای فرهنگ تبادل،اشتراک و تسهیم دانش
  • تولید و نگهداشت دارائی‌های دانشی سازمان و توسعه و غنی‌سازی آنها
  • بازیابی و تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار و ارزیابی و طبقه‌بندی آن
  • توسعه مستند سازی و ثبت دانش سازمان
  • شناسایی،خلق،نگهداری،تسهیم و استفاده مستمر از دانش سازمان
  • شناسایی حوزه‌های دانشی
  • فراهم ساختن سازو کارهای انگیزشی مناسب برای حمایت از فعالان دانشی و پیشبرد مدیریت دانش
  • ارزیابی،نظارت و پایش وضعیت بلوغ مدیریت دانش
  • بالا بردن انعطاف‌پذیری فرآیندهای سازمانی برای کنش‌پذیری سریع و پاسخگویی به ملزومات و تغییرات محیطی
  • برگزاری نشست‌های دانشی حول مسائل سازمانی و هم‌فزائی حاصل از کارگروهی جهت حل مشکلات
پاداش ثبت تجربه:
  • دانشکارانی که تجربه تایید نهایی شده دارند، از امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان برخوردار می گردند. جدول 4  امتیازات ثبت تجربه در نظام ارزیابی عملکرد را نشان می دهد.

    نکات مهم:

    - تاریخ تایید تجربه می بایست مربوط به دوره ارزیابی عملکرد همان سال باشد.

    - درصورتی که دانشکاری بیش از یک تجربه داشته باشد، مجموع امتیاز دریافتی هر فرد، با در نظر گرفتن سقف امتیاز قابل قبول، مد نظر قرار می گیرد.

    - دانشکارانی که در ثبت تجربه (به جز دانشکار اصلی) همکاری داشتند، بسته به نوع درجه، نمره و میزان سهم مشارکت طبق جدول 5، از امتیاز ارزیابی عملکرد کارکنان برخوردار خواهند شد.

     

    تخصیص امتیاز برای تصدی پست های مدیریتی

    در سوابق فعالیت های دانشی فرد جهت تصدی پست مدیریتی، امتیازاتی به شرح زیر(جدول 6 ) برای دانشکاران در نظر گرفته شده است.

نکات مهم

- پیشنهاد و تجربه باید توسط فرد متقاضی در سامانه های مربوطه وزارتی ثبت و به تایید ارزیابان رسیده باشد.

- همکاران نگارنده دانش که مشمول امتیاز تصدی پست های مدیریتی هستند نیز متناسب با میزان درصد مشارکت در تجربه و پیشنهاد مربوطه امتیاز فوق شامل آنها خواهد شد.

- مقاله و کتاب باید در خصوص محورهای موضوعی چون سیاست گذاری، مدیریت و برنامه ریزی و غیره در نظام سلامت و مرتبط با شغل فرد بوده و مورد تایید مدیر واحد مربوطه باشد.

- امتیازات کتاب و مقاله به صورت زیر است:

  •  کتاب: تالیف (10 نمره)، ( ترجمه 8 نمره)، فصل از کتاب (3نمره)
  •  مقاله: نفر اول یا نویسنده مسئول (5 نمره)، نفر دوم به بعد (5/ 2 نمره)
  •  کسب حداقل 50 امتیاز فعالیت های دانشی مطابق جدول فوق در دوره چهارساله تصدی پست مدیریت برای تمدید و ارتقاء به سطوح مدیریتی بالاتر لازم است.

تخصیص امتیاز ارتقای شغلی کارکنان

1-ارتقاء شغلی از رتبه ارشد به خبره

دارا بودن حداقل یک تجربه ثبت شده( تایید ارزیابی اولیه) در سامانه مدیریت دانش مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت یا یک پیشنهاد تایید شده.

2- ارتقاء شغلی از رتبه خبره به عالی

دارا بودن حداقل یک تجربه تایید شده در سامانه مدیریت دانش مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت، یا دو پیشنهاد تایید شده و یا یک پیشنهاد اجرا شده .

تبصره: پیشنهاد تایید شده در ارتقا شغلی به رتبه خبره، قابل پذیرش در این ارتقا نمی باشد و چنانچه پیشنهاد مذکور اجرایی شود؛ قابل قبول می باشد.

 تخصیص امتیاز رفاهی

کارگروه مدیریت دانش دانشگاه/ دانشکده و مؤسسه شایسته است در هر سال با توجه به برگزاری جشنواره مدیریت دانش استانی و انتخاب برترین فعالان دانشی در بخش های دانشکاران، ارزیابان محتوایی، نمایندگان و رابطین مدیریت دانش واحدهای تحت پوشش، لیستی از این افراد برتر را تهیه نموده و جهت برخورداری از تسهیلات رفاهی و اعتباری، همچون تخفیف ویژه استفاده از مراکز تفریحی، ورزشی و اقامتی و تخصیص وام های موجود و قابل ارائه در هر دانشگاه را به مدیریت امور پشیبانی و رفاهی دانشگاه، ارائه نماید.

توجه مهم: تعیین تعداد و میزان بهره مندی فعالان دانشی از خدمات رفاهی و اعتباری بر عهده کارگروه مدیریت دانش دانشگاه/دانشکده و مؤسسه و با هماهنگی مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی مربوطه خواهد بود.

برای ورود به سامانه مدیریت دانش، اینجا کلیک کنید.

  • آخرین اخبار
  • اخبار پربازدید
11خرداد

ارزیابی تکمیلی متقاضیان استخدام پیمانی گروه پرستاری آزمون اسفند ماه 1403

26آبان

کارگاه آموزشی مدیریت دانش و ثبت تجارب

25مهر

نتایج اولیه پرسشنامه رضایتنمدی شغلی کارکنان منتشر شد.

18مهر

اتمام فرآیند رضایت سنجی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1403

16مرداد

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت دانش و ثبت تجارب ویژه ارزیابان محتوا در سال 1403

29اردیبهشت

دانش های تایید نهایی شده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

16اردیبهشت

برگزاری اولین جلسه کارگروه اجرایی مدیریت دانش دانشگاه در سال 1403

6شهریور

دعوت به شرکت در همایش ملی بهره وری در سامانه مدیریت دانش

2شهریور

جلسات آموزشی "مدیریت دانش ویژه مدیران" به روایت تصویر

2شهریور

کارگاه آموزشی "مدیریت دانش در سازمان ها"

23آبان

درخشش دانشگاه در جشنواره ملی مدیریت دانش

29اردیبهشت

دانش های تایید نهایی شده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

17آبان

کارگاه آموزشی "دانش نویسی و سامانه مدیریت دانش"

28بهمن

انتشار تجربه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در فصلنامه مدیریت دانش نظام سلامت

نظرسنجی
ارتباط با ما
میزخدمت الکترونیک
سوالات متداول
آدرس

خراسان جنوبی، بیرجند، خیابان غفاری،سازمان مرکزی، طبقه دوم، مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری

کدپستی

۹۷۱۷۸۵۳۵۷۷

تلفن

056-32395205

ایمیل

tosea@bums.ac.ir

دورنگار

056-۳۲۰۴۸۳۲۱

لینک های سریع

سامانه جامع مهمانی و انتقال
مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی
پرتال آموزش الکترونیکی(نوید)
سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی
مرکز جامع آزمون های الکترونیک
سامانه جامع اعضای هیئت علمی(طبیب)
سامانه مدیریت آموزش(هم اوا)
سامانه جامع آموزش مداوم
مرکز سنجش آموزش پزشکی
خدمات کتابخانه

لینک های سریع

نوبت دهی بیمارستان ها
دبیرخانه الکترونیک(فرزین)
سامانه ارتباطات مردمی
خدمات الکترونیک منابع انسانی
سامانه تکریم ارباب رجوع
پست الکترونیکی دانشگاه
سامانه مدیریت آموزش
سامانه حضور و غیاب کارکنان
سامانه خدمات الکترونیک کاربران
کتابخانه دیجیتال
FTP دانشگاه
مجلات علمی دانشگاه
location
تعداد افراد آنلاین: 1
تعداد بازدید امروز: 65
تعداد بازدید کل: 30654
آخرین به روزرسانی: 1404/03/15 01:07

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند می باشد.

اسپریت پورتال نیافام

انتخاب حالت کور رنگی

سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطی

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر موس:

تغییر فونت:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: