کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی با هدف اصلاح نظام اداری و دستیابی به ساختاری تسهیل گر، چابک، متناسب و غیرمتمرکز، جذب و استفاده از ظرفیت های مردمی و ارائه خدمات در فضای رقابتی و همچنین بکارگیری اصول مدیریت در بخش بهداشت و درمان، اجرای سه برنامه "مهندسی نقش و ساختار دولت"، "خدمات عمومی در فضای رقابتی" و "فناوری های مدیریتی" از هشت برنامه اصلاح نظام اداری را برعهده گرفته است.
 
اهم وظایف کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی
 
- تهیه برنامه جامع اصلاح نظام اداری دستگاه، منطبق با نقشه راه اصلاح نظام اداری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری دولت یازدهم.
- طراحی مدل مدیریتی نوین برای اداره و ارائه خدمات دستگاه و بازنگری در شیوه انجام وظایف و فعالیت ها در راستای تحقق ماموریت های اصلی دستگاه. 
- شناسایی واحدها، وظایف، فعالیت ها و واحدهای قابل واگذاری دستگاه به سایر فعالان.
- تعیین شیوه های مشارکت و واگذاری مانند برون سپاری، مشارکت، شراکت، واگذاری مدیریت، خصوصی سازی و خرید خدمات برای انجام وظایف و فعالیت های دستگاه.
- تهیه برنامه عملیاتی واگذاری تصوی ها شامل عناوین خدمات و فعالیت ها، سهم هر کدام از واحدهای وابسته و استانی، اولویت ها، اهداف کمی، زمان بندی، شیوه واگذاری ها، مقررات و نظایر آن.
- تهیه برنامه اجرایی برای توانمندسازی و حمایت از بخش غیردولتی مرتبط با ماموریت های اصلی دستگاه نظیر: آموزش، اعطای تسهیلات و کمک های مالی.
- راهبری استقرار و نظارت بر واگذاری فعالیت ها و تصدی ها و واحدهای عملیاتی دستگاه به سایر بخش ها و تدارک زیرساخت ها و منابع.
- تعیین وظایف و اختیارات قابل واگذاری به سطوح استانی و شهرستانی جهت تفویض اختیار و تمرکززدایی.
- بررسی و ساماندهی شوراها، کمیسیون ها، کمیته ها، کارگروه ها و سایر مجامع تصمیم گیری.
- طراحی ساختار مناسب، چابک و تسهیل گر.
- تعیین استاندارهای کیفی خدمات دستگاه.
- تعیین قیمت تمام شده خدمات و فعالیت ها.
- تهیه برنامه عملیاتی برای انجام خدمات در فضای رقابتی شامل: اهداف، روش ها، اولویت ها، زمان بندی بر اساس قیمت تمام شده و استاندارهای مصوب.
- طراحی و راهبری استقرار مدل های مدیریتی پشتیبان مانند: نظام پیشنهادات، نظام های تصمیم گیری، مدیریت دانش، نظام های توسعه نظم و انضباط اداری و مالی، کنترل پروژه، کنترل اهداف، نظام های شراکت(برون سپاری، خصوصی سازی، پیمانکاری، خرید خدمت و ...)، زیرساختهای نظام های حقوقی.
- استانداردسازی تجهیزات، ساختمان ها و فضاهای اداری و استقرار و اجرای آن.
 
اعضای کمیته 
 
- رئیس شورای راهبری توسعه مدیریت و در غیاب وی معاون توسعه مدیریت دستگاه یا عناوین مشابه - رییس
- مدیر واحد نوسازی و تحول اداری دستگاه یا عناوین مشابه - دبیر
- یکی از معاونین دستگاه به انتخاب رییس شرای راهبری توسعه مدیریت 
- یکی از مدیران کل واحدهای استانی به انتخاب رییس شورای راهبری توسعه مدیریت
- حداقل یک نفر صاحب نظر به انتخاب رییس شورای راهبری توسعه مدیریت
- معاونین و مدیران ذی ربط حسب موضوع مورد بحث
 
برنامه عملیاتی